az'ma כותבים


תקשורת עושה הבדל

ענת זיו


כמעט שבע שנים, פעם בחודש לפחות, אני דואגת לשלב במגזינים אלקטרונים, שאני שולחת עבור לקוחותיי, כתבה אמיתית של כותבים אמיתיים, שאני חושבת שיכולה לעניין את הלקוחות שלהם.
באחת הפעמים נתקענו בלי כתבה וישבתי לכתוב. לא פרסמתי את שכתבתי, וזו הזדמנות להעלות את זה כאן.
אני לוקחת אחריות על הכתיבה, וסומכת אותה על נושא שהוא בתחום הניסיון שלי, שהרי לא אעיז לכתוב משהו למישהו אחר, שאין לי יכולת לגבות אותו במשהו מבוסס. וזה חשוב כי כולנו מחפשים ביסוס לכל דבר כמעט בחיים האלה.
הנושא שחשבתי לשתף אתכם בו הוא סם החיים, הוא המקור לכל: להצלחה, לכשלון, לאהבה, לשמחה לאושר לאכזבה, לפגיעה ולחום - הנושא הוא תקשורת.

שמי ענת זיו, ומזה 7 שנים אני מנהלת חברה שעוסקת בניהול קשרי לקוחות.
כלומר, בשפה ברורה, אני מסייעת לארגונים וחברות לפתוח ערוצי תקשורת מול הלקוחות שלהם.  יש לי את כל הכלים באמצעותם יכולה כל חברה לפתוח ערוץ ולתקשר עם הלקוחות שלה. הכלים טובים, משוכללים, מאפשרים מדדים וסטטיסטיקות נרחבות כדי שהחברה תוכל לדעת כמה מהלקוחות קיבלו את הדואר,  כמה קראו אותו או רק פתחו אותו וכמה באמת הגיבו או קראו כתבה וגם איזו כתבה. הכול באמת יכול לספק מאוד כל חברה. מאוד מרשים ומקיף, עם מספרים וגרפים צבעוניים שבאים לומר לחברה כמה אנשים קראו את מה שהיה לה להגיד ללקוח שלה.

האם זו באמת תקשורת?
האם אפשר לומר שיש תקשורת כשאני רוצה להגיד לעולם מה שיש לי להגיד ולחשוב שדי בכך?
אז זהו...שלא!

פעמים רבות אני שואלת חברות ועסקים שאני עובדת איתם: מתי לאחרונה בדקתם מה הלקוח שלכם רוצה? מה היה רוצה לקרוא במגזין שאתם כותבים, מה הוא רוצה לקנות בחנויות שאתם הקמתם, מה חסר לו? מה משאלת הלב שלו?

וזו שאלה שאני שואלת אתכם:
כמה פעמים אנחנו באמת - בחיים האמיתיים, עוצרים ובוחנים מה היה רוצה או מה חשוב לצד השני שלנו, זה שחשוב לנו כל כך? זה האהוב לנו? הזוג שלנו! הילד שלנו! החבר/ה הטוב/ה שלנו! אמא!אבא!
מתי לאחרונה שאלתם משהו אחר כמו מה הוא היה רוצה להוקיר ביחסים שלכם ובד בבד מה היה רוצה כאפשרות חדשה ביחסים שלכם?
שאלה קטנה מאפשרת תשובה גדולה, שלא תמיד ידעתם על קיומה כאפשרות חדשה בעולמכם.
אני הינה הצעה להתפרע באמת ולהעיז לשאול את כל מי שחשוב לכם כמה שאלות
שיכולות לעשות הבדל ביחסים:
 1. מה התכונות שאתה אוהב בי
2. מה התכונות שלי שאתה פחות אוהב
3. על מה אפשר לסמוך עלי
4. על מה היית רוצה לסמוך עלי?
5. אם יכולת לבקש ממני כל דבר - מה היית מבקש?
6. האם יש בינינו משהו פתוח שתרצה להשלים בשיחה זו?

כמה הנחיות בסיסיות:
זכרו שכשאתם יוצרים שיחה האחריות להעברת המסרים במלואם היא שלכם,
לכן לאחר השיחה וודאו שהמסרים שלכם עברו במלואם ושהצד השני קלט אותם.
אל תתפתו להישאר בטווח המעומעם של להניח שהמסר עבר.  -קחו אחריות ובדקו.
הגיעו לשיחה בלי ציפיות. בלי תלונות. בואו מתוך אפשרות למשהו חדש שיכול להיות שם. אם תבואו לשיחה כך  -זה אכן יכול להיות.
תקשיבו - תקשיבו למה שאומר הצד השני. אל תקשיבו למה דעתכם על מה שאומר הצד השני. נסו באמת להקשיב למשהו אחר, חוץ מלעצמכם.
אל פחד, ההקשבה שלכם לעצמכם זמינה לכם תמיד.
 טוב עשיתי ספירת מילים ובלי לשים לב כתבתי כבר 500. והכלל שלי לאינטרנט הוא לא יותר מ-300 מילה לכתבה. אופס....טוב כנראה שכללים נועדו כדי שנכופף אותם מעת לעת, (במיוחד כשזה נוגע לעצמנו).

אלברט איינשטיין אמר ש"בתוך הקושי טמונה ההזדמנות", מקווה שראיתם איזו שהיא הזדמנות עבורכם ב-500 מילים האלה. ואם לא - az'ma - אז לא ראיתם.
שמחתי לארח אתכם במחשבות שלי.
מאחלת לכם בהצלחה בשיחות חדשות שתנהלו עם עצמכם ועם אלה שחשובים לכם.


ענת זיו, מנכ"ל Azma – מרכז אימונים לתקשורת, ליווי עסקים במדיה הדיגיטלית לתקשורת 
מקדמת, עושה הבדל! 
[email protected] | 050-2771717

 


  • סדנאות azma
  • חדש!
  • מוקדים
  • מנהלים
  • מנהלי צוותים
  • מכירות
  • שירות