az'ma כותבים


החלטות ומשמעויות...

ענת זיו


הצצה לעולמו הפנימי של הלקוח שלנו תוך אפשרות להבין מה גורם לו להחליט ולבחור.

שמי ענת זיו. כמעט שבע שנים, פעם בחודש לפחות, אני דואגת לשלב במגזינים אלקטרונים, שאני שולחת עבור לקוחותיי, כתבה אמיתית של כותבים אמיתיים, שאני חושבת שיכולה לעניין את הלקוחות שלהם.
באחת הפעמים נתקענו בלי כתבה וישבתי לכתוב. לא פרסמתי את שכתבתי, וזו הזדמנות להעלות את זה כאן.

אני לוקחת אחריות על הכתיבה, וסומכת אותה על נושא שהוא בתחום הניסיון שלי, כמאמנת אישית וארגונית, וכבעלת חברה המתמחה בניהול קשרי לקוחות. וזה חשוב לציון שהרי לא אעיז לכתוב משהו למישהו אחר, שאין לי יכולת לגבות אותו במשהו מבוסס. כי כולנו מחפשים ביסוס לכל דבר כמעט בחיים האלה.

ובנושא זה חשבתי לשתף אתכם.
כל רגע אנחנו מחליטים החלטות.
פעמים רבות אנו מבלבלים בין החלטות וחופש.
ומה ההבדל? איך הלקוח שלנו מקבל החלטות?

הינה כמה שורות שאולי יעשו סדר, ואולי לא, אבל בהחלט יכולות להראות משהו חדש עבור מי מכם שקורא שורות אלה.

החלטות...
החלטה היא משהו שאני אומרת לעצמי שאני יעשה כי יש סיבה לכך.
לדוגמא: אני בוחרת לצבוע את האירוע שלי בגוונים סגולים כי זה הצבע המועדף עלי.
            אני בוחרת לחגוג את האירוע שלי בגן פתוח כי אני אוהבת טבע

כאשר החלטות שאנו מקבלים בחיים נשענות על סיבה חיצונית – העוצמה נעוצה בסיבה ולא בהחלטה עצמה.
כמו כן – הסיבה החיצונית שתקפה נכון לרגע זה, יכולה להשתנות מחר, ואז גם ההחלטות שלי ישתנו.

קבלת החלטה המתקבלת בגלל סיבה חיצונית כלשהיא מעניקה להחלטה שלנו משמעות.
ורובנו מעניקים למשמעות משמעות יתירה.
שהרי אם החלטתי שאני אוהבת צבע סגול או לקיים אירוע רק בגן פתוח או לשתות מים רק מבקבוקים – החלטה זו נעוצה בעבר (פעם החלטתי שאני אוהבת סגול) ואין לה בהכרח קשר להווה.
החלטה שמתקבלת בגלל משהו – הלקוח/האדם – זה שמקבל את ההחלטה לא באמת לוקח עליה אחריות. (שהרי האחריות להחלטה נעוצה בסיבה שהמציא הלקוח)

בעולם של הלקוח הוא ער רק לזה שהוא אוהב למשל, צבע סגול. ויש לו סיבה שהיא ההסבר שנותן משמעות להחלטה ולפעולות שבאות בעקבות ההחלטה.

אם הבנתם את זה – יש לכם אפשרות להראות ללקוח שלכם מה שאתם רוצים להראות לו. משהו חדש-אפשרות חדשה עבורו של משהו שהוא לא יודע. לתת לו סיבה חדשה לאהוב או לצרוך משהו חדש.
אם אתם, כבעלי עסקים, תהיו עבור הלקוח שלכם מרחב תקשורתי למשהו חדש, מרגש, מפתיע, במה שיש לכם להציע לו, יש סיכוי טוב מאוד שהלקוח שלכם יראה את ההזדמנות החדשה, זו שאתם מרחב לה.

אם ראיתם משהו עבורכם בשורות אלה – אשריכם. וגם אם לא -
az'ma.


ענת זיו, מנכ"ל Azma – מרכז אימונים לתקשורת, ליווי עסקים במדיה הדיגיטלית לתקשורת 
מקדמת, עושה הבדל! 
[email protected] | 050-2771717

 


  • סדנאות azma
  • חדש!
  • מוקדים
  • מנהלים
  • מנהלי צוותים
  • מכירות
  • שירות